Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Воейкова А.А.

ВЗГЛЯД НА ЯЗЫКОВОЕ СОЗНАНИЕ СКВОЗЬ ПРИЗМУ РЕКЛАМНЫХ ТЕКСТОВ

КФ МГТУ им. Н.Э. Баумана Калуга,  Баженова 2, 248000

                                                                 Voejkova A.A.

                                                                                      “Language consciousness”: its representation in advertisements

Moscow State Technical University (Kaluga Branch) Kaluga, Bazhenova 2, 248000

 

 В данном докладе рассматривается возможность изучения языкового сознания на примере рекламных текстов. Выбор последних обусловлен их ярко выраженными национально-культурными особенностями.

Ключевые слова: языковое сознание, (свободный) ассоциативный эксперимент, рекламный текст, слоган.

This report is to describe the representation of language consciousness in advertisements. The latter were chosen for that purpose due to their obvious national colouring.

Key words: language consciousness, non-restricted associative experiment, advertisement, slogan.

ЧИТАТЬ ВЕСЬ ТЕКСТ >>>