Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 
УДК 1:3+1:93
Ильин И.В.
БРЕНДИЗАЦИЯ КАПИТАЛИЗМА
Харьковский национальный университет им. В.Н. Каразина
Харьков, пл. Свободы 4, 61022
UDC 1:3+1:93
Ilyin I.V.
Brandization of capitalism
V.N. Karazin Kharkiv National University,
Kharkiv, Svobody Sq. 4, 61022

В данной работе делается попытка ввести в научный оборот понятие «брендизация капитализма». Это понятие призвано обозначить переломный для капитализма процесс, возникший в качестве ответа на его социально-политический, а также экономический кризис во второй половине XIX века в развитых капиталистических странах. Брендизация капитализма мыслится автором как процесс легитимации капитализма посредством биополитического устройства социального пространства, а также превращения рабочего в буржуазного потребителя.

Ключевые слова: брендизация капитализма, производство рабочего, проект жизни, пространство.

In this paper an attempt is made to introduce into scientific circulation the concept of "brandization of capitalism." This concept is intended to designate the critical phenomenon to the capitalism, which emerged in response to the socio-political and economic crisis in the second half of the XIX century in the developed capitalist countries. Brandization of capitalism is conceived by the author as a process of legitimation of capitalism by means of biopolitical arrangement of the social space, as well as transformation of workers to the bourgeois consumer.

Keywords: brandization of capitalism, production of worker, project of life, space.

ЧИТАТЬ ВЕСЬ ТЕКСТ >>>