Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Боєва Т.М.

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

Новокаховський політехнічний коледж

 

У даних тезисах визначено основні напрямки  підготовки фахівців у вищих навчальних закладах

Ключові слова: фахівець, підготовка, стратегія, розвиток, особистість, пізнавальний, якість  освітu

These theses defines the main areas of training in higher educational institutions

Key words: specialist, training, strategy, development, personality, cognitive, quality education

Головним напрямком розвитку України у підготовці фахівців у всіх галузях є формування потужного освітнього потенціалу нації. Таке складне завдання вимагає нової стратегії освіти, створення сучасних вищих навчальних закладів європейського рівня і зразка. Нова стратегія має бути спрямована на світові соціально-економічні процеси, тенденцій світового ринку. І найважливіше, що вона має забезпечити - інтелектуальний і духовно-моральний розвиток особистості студента.

Тому організація освітньо-виховного процесу має відповідати вимогам особисто-орієнтованого підходу, який передбачає ряд принципів:

-  визнання самоцінності особистості студента;

-  створення умов, ще сприяють саморозвитку, самонавчанню і самоосвіті студентів;

-  створення умов для розвитку пізнавальних здібностей;

-  створення умов для задоволення і розвитку пізнавальних потреб;

-  формування продуктивної самостійної пізнавальної діяльності студентів;

-  формування мотивації до безперервної освіти;

-  забезпечення об'єктивного контролю і самоконтролю знань;

-  формування умінь застосовувати знання в нестандартних і нових ситуаціях.

Підвищення якості освіти залишається головним питанням, тому що якість освіти  залежить не лише від процесу засвоєння знань, навичок і вмінь студентами. Головним питанням є становлення студента як суб'єкта різноманітних видів і форм розумової діяльності людини та особистості громадянина. Тому разом із питаннями змісту освіти й організації процесу засвоєння знань та управлінні ним постає питання розвитку здібностей студентів, їхньої здатності до продуктивної діяльності упродовж життя.

В наш час динамізм суспільного прогресу набуває таких швидкостей, що на протязі життя людини інформація, технології змінюються кілька разів. Тому особистість у сучасному світі є суб'єктом розвитку всіх систем суспільства і джерелом їх трансформації. Такі обставини визначають потребу формування творчої особистості, яка спроможна жити в системі постійних змін, самій творити зміни, а також вміти розрізняти прогресивні і регресивні зміни.

На сучасному етапі розвитку освіта має забезпечити випереджувальний розвиток знань особистості.

Умовою якості освіти є правильне визначення її мети. Для цього варто звернутися до закону "Про освіту", у якому  мету освіти сформульовано таким чином: " Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору, збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу народу, підвищення освітнього рівня народу, забезпечення народного господарства кваліфікованими фахівцями.".

Відповідно до закону "Про освіту" основні завдання педагогічного процесу у вищому навчальному закладі можна сформулювати так:

-  підготовка молодих громадян до суспільно корисної діяльності;

-  цілеспрямоване формування особистості громадянина, глибоко відданого своєму народові, який має високі моральні й громадянські якості;

-  оснащення студентів такою системою професійних знань, навичок і вмінь, які забезпечили б ефективну практичну діяльність у певній галузі діяльності;

-  забезпечення цілеспрямованого розвитку духовних сил;

-  забезпечення розвитку інтелектуальних, фізичних і моральних якостей кожного студента.

 

 Література:

1. Барабанова В.В., Зеленова М.Е. Представления студентов о будущем как аспект их личностного и профессионального самоопределения // Психологическая наука и образование. - 2002. - №2. - С. 28-41.

2. Дьяченко М.И., Кандыбович Л.А. Психология высшей школы: Учеб. пособие для вузов. - 2-е изд., перераб. и доп. - Мн., 1981. - 383с.

3. Зеер Э.Ф., Сыманюк Э.Э. Кризисы профессионального становления личности // Психологический журнал. - Т. 18. - № 6. - С.35-44.

4. Ананьев Б.Г. К психофизиологии студенческого возраста // Современные  психолого-педагогические проблемы высшей школы. - Л., 1974.-328с.

 
Секции-декабрь 2011
КОНФЕРЕНЦИЯ:
  • "Современные проблемы и пути их решения в науке, транспорте, производстве и образовании'2011"
  • Дата: Октябрь 2011 года
  • Проведение: www.sworld.com.ua
  • Рабочие языки: Украинский, Русский, Английский.
  • Председатель: Доктор технических наук, проф.Шибаев А.Г.
  • Тех.менеджмент: к.т.н. Куприенко С.В., Федорова А.Д.

ОПУБЛИКОВАНО В:
  • Сборник научных трудов SWorld по материалам международной научно-практической конференции.