Рейтинг пользователей: / 3
ХудшийЛучший 

УДК 373.2 (159.92)

Baisheva M.I.

VALUABLE AND SEMANTIC DEVELOPMENT OF THE IDENTITY OF CHILDREN

«North-Eastern Federal university  named after M.K.Ammosov»

Yakutsk, Russia 

 

Цель статьи заключается в актуализации смыслообразующего подхода к развитию личности в духовно-нравственной сфере. Главная тема статьи – организация смыслообразующего контекста образования в дошкольном детстве. Автор обращает внимание на смыслообразующую суть народной культуры воспитания и считает необходимым включение в систему образования духовно-нравственного чтения детьми устного фольклора, обосновывается сензитивность и педагогические условия смыслообразующей деятельности детей дошкольного возраста.

Ключевые слова: смыслообразование, духовно-нравственное развитие, традиционная культура воспитания, фольклор, субъектность, дошкольный возраст.

The purpose of the article is updating of semantic forming approach to development of personality in the spiritual moral sphere. The main topic of this article is organization of  semantic forming context of education in pre-school childhood. The author pays attention to the semantic forming  essence of people's culture of education and takes necessary the inclusion of spiritual moral reading of oral folklore by children in the educational system, sensitivity and pedagogical conditions of semantic forming  activities of pre-school children is justified.

Keywords: meaningful education, spiritual and moral development, traditional culture, folklore, independence, pre-school age.


ЧИТАТЬ ВЕСЬ ТЕКСТ >>>

 
Секции-октябрь 2012