Рейтинг пользователей: / 2
ХудшийЛучший 
УДК УДК 373.352
Шлай Елена Валентиновна,Николаева Мария Владимировна,,,,,
ПЕРЕЦЕПТИВНО-КОГНИТИВНЫЕ СИТУАЦИИ КАК УСЛОВИЕ ФОРМИРОВАНИЯ ЛЕКСИКОНА СТАРШИХ ДОШКОЛЬНИКОВ С НАРУШЕНИЕМ ЗРЕНИЯ
Shlay E.V., Nikolaeva M. V.
PERCEPTUAL-COGNITIVE SITUATIONS AS A CONDITION OF LEXICON’S FORMATION OF VISUALLY-IMPAIRED SENIOR PRESCHOOL CHILDREN

Аннотация. В данной статье представлены результаты формирования лексикона детей с нарушением зрения. Зрительная депривация препятствует нормальному развитию лексики дошкольников. Необходимо создавать специальные условия для её усвоения. Психологи и педагоги предлаг

Ключевые слова: дети с нарушением зрения, лексикон, перцептивно-когнитивные ситуации, прилагательные.

Abstract. This article reports results on forming the lexicon of visually impaired children. Visual deprivation of preschool children hinders normal lexicon’s development. Special conditions should be created for its acquisition. Psychologists and teachers suggest

Keywords: visually impaired children, lexicon, perceptual-cognitive situations, adjectives

ЧИТАТЬ ВЕСЬ ТЕКСТ >>>

 
Секции-июнь 2015