3. Коррекционная и социальная педагогика
УДК 37.013.42 : 316.624.3. Богомолова Марина Юрьевна,,,,,, ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СОЦІАЛЬНИХ ІНСТИТУЦІЙ З ПІДЛІТКАМИ-ДЕЛІНКВЕНТАМИ Bogomolova M.U. INFORMATION-ANALYTICAL SUPPORT FOR SOCIO-EDUCATIONAL ACTIVITIES SOCIAL INSTITUTIONS WITH TEENS-DELINQUENTIV Подробнее...
УДК 376.37 Жолобова Марина Александровна,Севастьянова Елена Валерьевна,,,,, АРТИКУЛЯЦИОННАЯ АЭРОБИКА КАК СРЕДСТВО РАЗВИТИЯ РЕЧЕВОЙ МОТОРИКИ У СТАРШИХ ДОШКОЛЬНИКОВ СО СТЕРТОЙ ДИЗАРТРИЕЙ Zholobova М.A., Sevastyanova Е.V. ARTICULATING AEROBICS AS A MEANS OF DEVELOPMENT OF SPEECH MOTILITY IN PRE-SCHOOL AGE WITH ERASED DYSARTHRIA
УДК УДК 376.015.34:74 Спивак Людмила Анатольевна,,,,,, ВИХОВАННЯ ЛЮБОВІ ТА БЕРЕЖЛИВОГО СТАВЛЕННЯ ДО ПРИРОДИ В УЧНІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ВАДАМИ Spivak L. A., Myasoyid N. M. THE EDUCATION OF LOVE AND CARING ATTITUDE TO NATURE IN PUPILS WITH INTELLECTUAL DISABILITIES
УДК 376.016-056.36:91 Одинченко Лариса Константиновна,Бурлай Елена Сергеевна,,,,, ДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ СПЕЦІАЛЬНОЇ ШКОЛИ ПРИЙОМІВ РОБОТИ З ФІЗИЧНОЮ КАРТОЮ ПІВКУЛЬ
Odynchenko L.K., Burlay O.S.
TO THE PROBLEM OF THE FORMATION OF THE TECHNIQUES OF WORK WITH THE PHYSICAL MAP OF THE HEMISPHERES AT A SPECIAL SCHOOL
УДК УДК 376.3 Мочалова Лариса Николаевна,Бильдюг Янина Анатольевна,,,,, ИГРА В АССОЦИИАЦИИ КАК СРЕДСТВО ФОРМИРОВАНИЯ ПОНИМАНИЯ МЕТАФОР ШКОЛЬНИКАМИ СРЕДНЕГО ЗВЕНА С НЕДОРАЗВИТИЕМ РЕЧИ Bildyug Y.A., Mochalova L.N. WORD GAME IN THE ASSOCIATION AS A WAY OF FORMATION OF UNDERSTANDING METAPHORS BY MIDDLE SCHOOL STUDENTS WITH THE HYPOPLASIA OF SPEECH
УДК УДК 376.015.34:74 Спивак Людмила Анатольевна,,,,,, КОРЕКЦІЙНО – РОЗВИВАЛЬНА РОЛЬ НАОЧНОСТІ В НАВЧАННІ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ВАДАМИ Spivak L. A., Alchіkova N. O. THE CORRECTION - DEVELOPING ROLE OF VISUALIZATION IN EDUCATION CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITIES
УДК 376.1 Градова Галина Николаевна,,,,,, ЛОГОПЕДИЧЕСКАЯ РАБОТА ПО ФОРМИРОВАНИЮ ПРОСТРАНСТВЕННЫХ ПРЕДСТАВЛЕНИЙ И СРЕДСТВ ИХ ЯЗЫКОВОГО ВЫРАЖЕНИЯ У ДОШКОЛЬНИКОВ С ОБЩИМ НЕДОРАЗВИТИЕМ РЕЧИ Gradova G.N. LOGOPEDIC WORK ON THE FORMATION OF SPATIAL REPRESENTATIONS AND THEIR VERBAL EXPRESSION BY PRESCHOOL CHILDREN WITH THE GENERAL SPEECH UNDERDEVELOPMENT
УДК УДК 376.3 Мочалова Лариса Николаевна,Завьялова Ольга Викторовна,,,,, МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ФОРМИРОВАНИЮ ПРЕДПОСЫЛОК ОВЛАДЕНИЯ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКОМ МЛАДШИМИ ШКОЛЬНИКАМИ С НЕДОРАЗВИТИЕМ РЕЧИ Zavyalova O.V., Mochalova L.N. METHODICAL RECOMMENDATIONS FOR THE FORMATION OF THE PRECONDITIONS FOR MASTERING A FOREIGN LANGUAGE OF YOUNGER SCHOOLBOYS WITH HYPOPLASIA OF SPEECH
УДК 373.352 Шлай Елена Валентиновна,Удальцова Елена Александровна,,,,, НАГЛЯДНЫЙ МЕТОД КАК СРЕДСТВО ОБУЧЕНИЯ ПЕРЕСКАЗУ ДЕТЕЙ 5-6 ЛЕТ С ОБЩИМ НЕДОРАЗВИТИЕМ РЕЧИ Shlay E.V., Udaltsova Е.А. THE VISUAL METHOD IS A MEANS USED TO RETELL 5-6 YEAR OLD CHILDREN WITH GENERAL SPEECH UNDERDEVELOPMENT
УДК УДК:376-056.36:91 Головатая Алена Александровна,,,,,, НОВЕ ПОКОЛІННЯ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ З ГЕОГРАФІЇ ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ШКІЛ В НЕЗАЛЕЖНІЙ УКРАЇНІ Golovata A.O. New generation of Geography study programs for schools for mentally disable children in independent Ukraine.
|
|
|