удк 372.851
Шестакова Л.Г.
Анализ затруднений школьников при работе с теоремой
Соликамский государственный педагогический институт, Соликамск, ул. Северная 44, 618540
UDC 372.851
L.G. Shestakova
Analysis of difficulties among pupils when working with a theorem
Solikamsk State Pedagogical Institute, Solikamsk, Severnaya St., 44, 618540
Аннотация. Теорема занимает важное место в школьном курсе геометрии, имеет возможности для развития ученика. В публикации охарактеризованы наиболее распространенные затруднения школьников при работе с ней. Предложена работа, направленная на их устранение и предупреждение.
Ключевые слова: обучение математике, теорема, затруднения ученика при работе с теоремой.
Abstract. A theorem holds a prominent place in a school course of geometry providing opportunities for the pupil’s growth. This paper characterizes the most common difficulties among pupils when working with it. Some actions for elimination and prevention of these difficulties are suggested.
Key words: teaching mathematics, theorem, difficulties among pupils when working with a theorem.