Сіваконева Г. О.
УДОСКОНАЛЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ТА УМОВ ПЕРЕВЕЗЕННЯ ПАСАЖИРІВ ЗАЛІЗНИЧНИМ ТРАНСПОРТОМ УКРАЇНИ
Українська державна академія залізничного транспорту
Сегодня понятие «железнодорожный туризм» используется лишь в узких кругах и не воспринимается специалистами. Но богатый опыт, накопленный в советское время, может стать основой для возрождения этого вида отдыха и его развития на новом качественном уровне.
Today, the term "railway tourism" is used only in small circles and not seen by specialists. But a wealth of experience in the Soviet era could become the basis for the revival of this type of recreation and the development of a new qualitative level.
Ключові слова:
Залізниця; туризм; пасажири; онлайн-бронювання; залізничні квитки; ланцюг постачання послуг.
Залізниця є зручним засобом сполучення для транспортування будь-яких категорій пасажирів, а особливо туристів - від туристів-індивідуалів, малих і великих туристичних груп на регулярних лініях і чартерних поїздах до організації спеціальних туристично-екскурсійних поїздів, що збільшить попит на послуги «Укрзалізниці», а відповідно і доходи від пасажирських перевезень [1]. Потенційні пасажири залізниці відчувають постійний дефіцит квитків практично на всі напрямки, навіть за 45 діб до відправлення поїзда. Експерти пов’язують це з відміною в 2007 році продажу квитків за паспортами, що сприяє діяльності перекупщиків, а також впровадженням рік тому онлайн-бронювання. Таким чином значна частина потенційних пасажирів залізниці звертається за послугами транспортування до конкурентних видів транспорту .
Щоб привабити клієнтуру виникає ідея організації туристичних подорожей залізничним транспортом різної тематики для широкого кола туристів, що практикувалося у радянські часи і звертаючись до результатів минулого, повинно бути продуктивним і цікавим для пасажирських перевезень і сьогодні. Тому у майбутньому в структурі «Укрзалізниці» необхідно створити компанію, яка надаватиме повний комплекс послуг з організації залізничних подорожей на спеціалізованому рухомому складі. Це позбавить клієнтів від необхідності укладання договорів з декількома організаціями з питань щодо оренди вагонів, розробки маршруту проходження, надання харчування та інших послуг [2]. Виникає так званий ланцюг постачання послуг. Найпростіший спосіб уявити його – показати як послуга надається через взаємодію ряду організацій, кожна з яких додає додаткову цінність. Наприклад, уявивши чотири підприємства при організації туристичного маршруту залізничним транспортом: туроператор, залізниця, екскурсоводи, служба таксі, надають свої послуги восьми клієнтам, кожна сама по собі, при цьому виникає 32 маршрути постачання послуг. А якщо скористатися послугами компанії створеної залізницею для туризму, то кількість маршрутів скоротиться до чотирьох вхідних і восьми вихідних, що значно скоротить витрати наведених підприємств і зручність надання послуг. Таким чином, пасажири забезпечуватимуться високим сервісним обслуговування, зникнуть проблеми з покупкою і підбором кількості квитків.
Література:
1. Чередниченко О.Ю., Чередниченко А.О. Взаємозв’язок між туристичним сектором економіки та залізничним транспортом України. Вісник економіки транспорту і промисловості. Збірник наукових праць – Харків, УкрДАЗТ - 2008. - № 21. – С. 141-144.
2. Дергоусова А. О. До питання визначення факторів розвитку залізничного туризму в Україні. Вагонний парк. – Харків, УкрДАЗТ – 2011. - № 2. – С. 16-18.