Рейтинг пользователей: / 3
ХудшийЛучший 

УДК 1751

Веретягин М.Ю.

ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ БИЛИНГВИЗМА И ЕГО ТИПЫ. РАЗЛИЧНЫЕ ПОДХОДЫ К ПОНИМАНИЮ ПОНЯТИЯ БИЛИНГВИЗМ

Инженерно Технологическая Академия Южного Федерального Университета

Таганрог, пер. Некрасовский 44, 347900

UDC 1751

VeretyaginM. Yu.

THEORETICAL ASPECTS OF BILINGUALISM AND ITS TYPES.DIFFERENT WAYS OF UNDERSTANDING THE TERM BILINGUALISM.

Engineering Technological Academy of Southern Federal University

Taganrog, 44 Nekrasowskylane, 347900

 

 

Аннотация: Данная статья посвящена проблеме билингвизма. Заоснование взяты мнения отечественных и зарубежных лингвистов, которые придерживаются различных подходов к трактовке понятия билингвизм. В ходе исследования были описаны типы билингвизма (координированный тип билингвизма и субординативный (смешанный) тип билингвизма). Приведены отличия искусственного и естественного билингвизма, а также разновидности обоих типов – детский и взрослый билингвизм. В процессе исследования было решено, что логично изучать естественный билингвизм в сопоставлении с искусственным билингвизмом.Также рассмотрены и способы возникновения и развития билингвизма двух типов. Мы приводим и условия, при которых, по нашему мнению, создается билингвальная среда. Данная работа, на наш взгляд, покажется интересной студентам и преподавателям филологических специальностей и сможет стать неплохим подспорьем при тщательном изучении иностранных языков.

Ключевые слова: билингвизм, координированный тип билингвизма, субординативный(смешанный) тип билингвизма, искусственный билингвизм, естественный билингвизм.

Abstract: This article is dedicated to the problem of bilingualism. The opinions of many Russian and foreign linguists are taken as the basis. Two types of bilingualism (coordinated type of bilingualism and subordinative (mixed) type of bilingualism) were described during the research.The differences between artificial bilingualism and natural bilingualism were weighed in. Also two varieties of types – child’s and adult’s bilingualism are described. During the research process it was decided, that it is logically to study natural bilingualism comparing it with artificial one. The ways of bilingualism origination and development are examined. We give the conditions, which as we think help to create a bilingual circumstances. As we think, this article will be useful for both students and university teachers of philological specialities.
Key words: bilingualism, coordinated type of bilingualism, subordinative (mixed) type of bilingualism, artificial bilingualism, natural bilingualism.

ЧИТАТЬ ВЕСЬ ТЕКСТ >>>