Рейтинг пользователей: / 1
ХудшийЛучший 
УДК 101; 371;378                                                                                    
Книш І. В.
ЗМІНА ОСВІТНІХ ПАРАДИГМ У КЛАСИЧНИЙ ПЕРІОД РОЗВИТКУ НАУКИ.
Сумський національний аграрний університет,
Суми, Г. Кондратьєва 160, 40021
Knysh I.V.
A CHANGE OF EDUCATIONAL PARADIGMS IN THE CLASSICAL PERIOD OF SCIENCE.
Sumy National Agrarian University,
Sumy, G. Kondratyev 160, 40021
 
Анотація. У статті доведено, що впродовж XVII ‒ ХІХ ст. Україна стала державою Другої Хвилі. При цьому докласична освітньо-виховна парадигма, яка існувала до XVII ст., вже не задовольняла новочасні потреби та мала поступитися місцем класичній, в якій виокремились чотири освітні напрямки: латинофільський; візантійсько-російський; слов’яно-греко-латинський та старообрядницький. Зазначено, що подальший розвиток держави, суспільства і церкви в Україні призвів до того, що традиційний погляд на освіту, (характерний для держав Першої Хвилі), вже не задовольняв потребам Нового часу (держав Другої Хвилі), але організація освіти за російським (грекофільським) зразком упродовж тривалого часу утримувала Україну на перехідній стадії.
Ключові слова: класична освіта, суб’єкт – суб’єкт, «Учитель (Викладач)», «Учень (Студент)», парадигма освіти, латинофільська, візантійсько-російська, слов'яно-греко-латинська, старообрядницька.
Abstract. The article proves that Ukraine was the state of the Second Wave in the period from the XVII to the XIX century. The pre-classical educational paradigm that existed before the XVII century no longer met the needs of industrialization and had to give place to classic one that distinguished in four educational direction: Latin style; Byzantine-Russian; Slavic-Greek-Latin and Old Believers-dogmatic. It is proved that the further development of the state, the church and society in Ukraine led to the old, traditional view (characteristic for the states of the First Wave) at education did not satisfy the needs of modern times (states of the Second Wave), but the give of the preference of education in Russia (Greek style) model for a long time kept Ukraine at the stage of the transition period.
Key words: classical education, subject - subject, «Teacher (Bachelor)», «Student (Student of)» paradigm of education, Latin style; Byzantine-Russian; Slavic-Greek-Latin, Old Believers, dogmatic.