Рейтинг пользователей: / 1
ХудшийЛучший 
УДК 372.853:53
Попова Т.М.1 , Павленко А.І.2
ДИДАКТИЧНІ ЗАКОНОМІРНОСТІ ОНОВЛЕННЯ ПРИНЦИПУ ІСТОРИЗМУ В СУЧАСНИХ УМОВАХ РЕФОРМУВАННЯ ШКІЛЬНОЇ ПРИРОДНИЧОЇ ОСВІТИ
1Керченський державний морський технологічний університет
98309, АР Крим, м. Керч, вул. Орджонікідзе, 82
2Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
69035, м. Запоріжжя, вул. 40 років Рад. України, 57А
UDC 372.853:53
Popova T.N.1, Pavlenko A.I.2
DIDACTIC LAWS OF UPDATING THE PRINCIPLE OF HISTORICISM IN MODERN CONDITIONS OF NATURAL EDUCATION SCHOOL REFORM
1Kerch State Maritime Technological University,
Ordzshonikidze Str., 82, Kerch, AR Crimea, 98309
2Zaporozhzh Regional Institute of Postgraduate Pedagogical Education,
st. '40
years of Soviets. Ukraine, 57A, Zaporozhye, 69035

Сучасне розуміння дидактичного принципу історизму у навчанні природничих дисциплін у загальноосвітній школі привело до переосмислення йоновлення його значення, місця і ролі в навчально-виховному процесі й оновлення. У статті обґрунтовано дидактичні закономірності принципу історизму в сучасних умовах реформування шкільної природничої освіти та його трансформації в культурно-історичний принцип.

Ключові слова: дидактичний принцип історизму, навчання природничих дисциплін, культурно-історичний принцип.

Modern understanding of the didactic principle of historical in nature disciplines studying at secondary school led tot a new vision and update its value, venue and rolls in teaching and educational process. The didactic laws of historical principle updates to modern conditions of reforming the school science education and transforming it into a cultural-historical principle are justified at the article.

Key words: the didactic principle of historical, nature disciplines studying, the cultural-historical principle.


ЧИТАТЬ ВЕСЬ ТЕКСТ >>>

 
Секции-октябрь 2013