УДК 373.2
Терентьева Л.И., Микишева О.Н.
СИСТЕМАТИЗАЦИЯ ЗНАНИЙ О РАСТЕНИЯХ У ДЕТЕЙ 5 -6 ЛЕТ В УСЛОВИИ ПРОБЛЕМНЫХ СИТУАЦИЙ (НА МАТЕРИАЛЕ ТЕМЫ «КОМНАТНЫЕ РАСТЕНИЯ»)
Гуманитарный институт в г. Северодвинске Северного Арктического федерального университета имени М.В. Ломоносова, Торцева 6
UDC 373.2
Terentieva L.I. Mikisheva O.N
SYSTEMATIZATION OF KNOWLEDGE ABOUT PLANTS IN CHILDREN 5 -6 YEARS IN THE CONDITION OF PROBLEM SITUATIONS (ON THE MATERIAL OF THE THEME OF «PLANTS»)
Humanitarian Institute in Severodvinsk Northern Arctic Federal University named after M.V. Lomonosov, Torceva 6
В статье обосновывается роль методов проблемного обучения как источника мыслительной деятельности и активности дошкольников. Представлена последовательность использования проблемных ситуаций для систематизации знаний о растениях у детей 5-6 лет.
Ключевые слова: проблемная ситуация, систематизированные знания, последовательность решения проблемных ситуаций.
The article explains the role of methods of problem-based learning as a source of mental activity and the activity of preschoolers. Shows the sequence of the use of problem situations to systematize the knowledge about plants in children 5-6 years old.
Keywords: problem situation, systematic knowledge, the sequence of solutions of problem situations.