УДК 336.71:339.138
ДВНЗ «Українська академія банківської справи Національного банку України», Суми, Петропавлівська, 57, 40030
UDC 336.71:339.138
Bashlay S.V., Podolyaka O. I
THEORETICAL FOUNDATIONS OF MANAGEMENT CONCEPTS OF CONSUMPTION OF BANK SERVICES
SHIE «Ukrainian Academy of Banking of National Bank of Ukraine» Sumy, Petropavlivska 57, 40030
В даній статті розглядаються фундаментальні аспекти побудови концепції поведінки банку при формуванні взаємовідносин з клієнтами. Матеріал публікації розкриває зміст системи управління споживанням банківських продуктів на основі формування комплексу методів та процесів впливу на групи клієнтів з метою отримання від них банком відповідного поведінкового та запланованого фінансового ефекту.
Ключові слова: банк, банківський продукт, система управління, бізнес-процес банку, клієнт, канал збуту.
This paper discusses the fundamental aspects of building the concept of bank behavior in the formation of relationships with customers. Material publication reveals the content of the management system of bank products consumption based on the formation of complex methods and processes of impact on client groups in order to obtain from them the appropriate behavioral and planned financial effect.
Key words: bank, banking product, management system, business process of the bank, customer, distribution channel.