Рейтинг пользователей: / 4
ХудшийЛучший 

Світлична С.О.

ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ВЗАЄМОДІЇ ПОРТІВ І ЗАЛІЗНИЧНИХ СТАНЦІЙ ПРИМИКАННЯ

Українська державна академія залізничного транспорту

In the present work approaches to solving complex problems of the transport process of international freight transport in the interaction of rail and sea ports. Keywords: port; railway station; transport and logistics center.

У роботі запропоновано комплекс підходів щодо вирішення проблем функціонування транспортного процесу міжнародних вантажних перевезень при взаємодії залізниці та морських торговельних портів.

Ключові слова: порт; залізнична станція; транспортно-логістичний центр.

Сьогодні транспортна система України потребує істотного вдосконалення, модернізації та підвищення якості транспортних послуг, у першу чергу, у міжнародних сполученнях з метою збільшення вантажообігу транзитних та експортно-імпортних перевезень.

З кожним роком все гострішою стає проблема нестачі пропускної та перероблювальної спроможності залізничних станцій України, які працюють на межі своїх можливостей, особливо це стосується припортових залізничних станцій (ПЗС), оскільки порт та ПЗС – нерозривний технологічний транспортний комплекс.

Зокрема було встановлено, що перероблювальна спроможність припортових станцій і пропускна дільниць на підходах до них нижче перероблювальної спроможності портів.

Пропускна спроможність Одеського морського торговельного порту (ОМТП) на 60 % перевищує можливості станції, що примикає до нього [1]. Порт при збільшенні своєї потужності повинен отримувати технічні умови від залізниці на розвиток залізничної інфраструктури припортової станції, але ці потужності по переробці вантажопотоків не відповідають портовим, що призводить до значних простоїв вагонопотоків, а як наслідок збільшення фінансових витрат.

Підвищити пропускну спроможність станції за рахунок удосконалення інфраструктури (побудова нових чи подовження вже існуючих колій) неможливо, оскільки для цього немає необхідної площі, станція затиснута між містом та портом, крім того поруч знаходиться автомобільні шляхи.

На сьогоднішній день в усіх розвинених країнах майже весь обіг зовнішньої торгівлі (імпорт і експорт), а також більша частина внутрішнього товарообігу здійснюється через транспортно-логістичні центри (ТЛЦ).

На думку експертів, функціонування транспортно-логістичних центрів дозволяє скоротити час доставки вантажів на 20 %, зменшити сумарні витрати на транспортування вантажів і скоротити складські запаси на 30 %, а середнє навантаження на обробку товарно-транспортних документів на 50 %.

У роботі [2] проведено аналіз сучасного стану проблем розвитку міжнародних вантажних перевезень транспортного комплексу України і запропоновані підходи до вдосконалення системи міжнародних вантажних перевезень, що дозволяють провести розробку інноваційної моделі інфраструктури транспортно-логістичного центру.

Запропоновано комплекс пропозицій з розширення суспільних зв’язків й прискорення матеріальних та інформаційних потоків при здійсненні міжнародних вантажних перевезень при взаємодії залізниці та морських торговельних портів.

Обґрунтовано концепція та розроблено принципи створення моделі транспортно-логістичного обслуговування, що базується на комплексі підходів щодо  вдосконалення системи функціонування міжнародних вантажопотоків, з метою скорочення часу на передачу та обробку вантажів. Розроблено модель транспортно-логістичного комплексу з виділенням основних об'єктів в Одеському регіоні та запропоновано структурні схеми об’єктів та відділів адміністративної будівлі транспортно-логістичного комплексу.

На основі раціоналізації лінії обробки вантажів у митному відношенні при взаємодії залізничної припортової станції, порту та транспортно-логістичного центру, за допомогою мережі Петрі, розроблена імітаційна модель функціонування лінії обробки вантажів при взаємодії залізничної станції та порту [3]. Це забезпечує моделювання можливості реалізації раціональної технології обслуговування міжнародних вантажопотоків за рахунок скорочення часу на виконання митних операцій.

 

Література:

1. Затулко, А.В. Сучасний момент і фактори, що впливають на діяльність морських торговельних портів України / А.В. Затулко // Наукові праці МАУП. – 2010. – Вип. 1(24). – С. 106 – 111.

2. Світлична, С.О Пропозиції щодо раціоналізації системи передачі та обробки    міжнародних     вантажних    перевезень:    Наук. досл. роб. – Харків,

2011. – 30 с.

3. Можливості    раціоналізації    процесу    виконання     митних   операцій на      припортових      залізничних     станціях / Є.С. Альошинський, С.О. Світлична, Т.Г. Стягіна, І.О. Тушкіна // Східно-Європейський журнал передових технологій. – 2011. – №2/3(50).  – С. 14 – 18.

 

 
КОНФЕРЕНЦИЯ:
  • "Современные проблемы и пути их решения в науке, транспорте, производстве и образовании'2011"
  • Дата: Октябрь 2011 года
  • Проведение: www.sworld.com.ua
  • Рабочие языки: Украинский, Русский, Английский.
  • Председатель: Доктор технических наук, проф.Шибаев А.Г.
  • Тех.менеджмент: к.т.н. Куприенко С.В., Федорова А.Д.

ОПУБЛИКОВАНО В:
  • Сборник научных трудов SWorld по материалам международной научно-практической конференции.