Носова Г.В.
Алгоритм побудови складального вузлу шатунно-поршневої групи у Компас 3D
Одесский национальный политехнический университет
Херсонский политехнический колледж
Наскрізне курсове та дипломне проектування є завершальною стадією навчання студентів, головною метою якої є оволодіння методологією творчого вирішення сучасних проблем наукового або прикладного характеру на основі отриманих знань, професійних умінь та навичок відповідно до вимог стандартів вищої освіти [1].
Одним засобів створення графічної частини курсового та дипломного проектування є система Компас-3D, вона призначена для створення тривимірних асоціативних моделей окремих деталей і складальних одиниць, що містять як оригінальні, так і стандартизовані конструктивні елементи [2].
У тезі доповіді буде розглянуто особливості побудови складального вузлу шатуно-поршневої групи автомобілю Mercedes.
1. Відкриваємо новий тип документу „Сборка”, що викликається за допомогою головного меню „Файл”. Результатом такого вибору є документ нового типу який нагадує звичайну деталь, але відрізняється тим, що дозволяє у робочому полі поєднувати вже готові 3D моделі, виконувати операції моделювання, корекції та складання 3D вузлів агрегатів автомобілів.
2. Наступним кроком є вставка вже побудованих раніше 3D моделей. Для цієї операції необхідно застосувати команду „Вставить деталь”.
3. Обравши модель колінчастого валу розміщуємо його у робочому полі документу, при цьому точкою фіксації є точка перетину базових площин проекцій. Після розміщення колінчастого валу додаємо до складального вузла наступний елемент - шатун. Положення шатуну у просторі зображується у вигляді фантому. Не зважаючи на можливість переміщувати нову модель відносно базової, початкове положення шатуну може бути не зовсім зручним. У даному випадку необхідно використати операцію „Повернуть компонент”.