Анотація. Ця стаття висвітлює питання мовної та мовленнєвої компетенції, які ґрунтуються на таких поняттях як мова і мовленнєва діяльність людини. Функції мови та мовлення зароджуються у процесі спілкування. Мову необхідно вивчати у процесі мовленнєвої діяльності. Існують рецептивні види мовленнєвої діяльності – аудіювання та читання, та продуктивні види мовленнєвої діяльності – говоріння і письмо.
Ключові слова: компетентність, компетенція, мовна та мовленнєва компетенції, комунікативні уміння, говоріння, письмо, аудіювання, читання, вивчення мови, володіння мовою.
Abstract. The article covers the issues of language and speech competence based on the concept of the language practice of a person. Language competence developers due to socializing. Language acquisition takes place by means of active practicing. There are two types of language learning: receptive which are listening and reading, and productive, which are.
Key words: competence, language competence and speech competence, communicative competence, speaking, listening, reading, writing, language learning, language acquisition.