Т.В. Попенко, Ю.О. Васєньова, П.С. Носов
Нові підходи моніторингових досліджень у роботі завідуючого відділенням коледжу
Головне завдання відділення – це створення оптимальних умов щодо організації та якісного здійснення навчально–виховного та виробничого процесу підготовки молодших спеціалістів.
Сьогодні освіта розглядається як ключовий фактор стабільного розвитку. Реалізація сучасних ідей в сфері якості навчального процесу досягається, в першу чергу, побудовою системи управління якістю та її впровадженням в організацію навчального процесу. Важливою складовою системи управління якістю є інформаційна основа, яка дозволяє отримувати оперативну достовірну інформацію про результати навчального процесу та формувати адекватне управлінське рішення. Таким чином, систематичний збір інформації та оперативних даних про основні показники навчального процесу, є важливим інструментом у формуванні системи управління якістю освіти. Постійне спостереження, оцінка і прогноз стану основних показників роботи відділення являє собою достатньо складну й неоднозначну роботу – моніторингове дослідження.
Моніторинг — процес систематичного або безперервного збору інформації про параметри складного об'єкту або діяльності для визначення тенденцій зміни параметрів. Мета моніторингу полягає у створенні інформаційних умов для формування цілісного уявлення про стан освітнього процесу, про якісні й кількісні зміни в ньому.
Проблема проведення моніторингу у навчальних закладах досить актуальна. Наукові праці П.Ф. Анісімова, В.М. Зуєва, О.М. Майорова, Л.В. Шибаєвої, В.Д. Яковенко, сучасні публікації В.Бондар, В.Бикової, Рябовой З.В. [2-5] дають змогу стверджувати, що питаннями моніторингу займаються активно и всесторонньо. Однак аналіз педагогічної та методичної літератури показав, що механізм та технології проведення моніторингових досліджень у навчальних закладах I–II рівня акредитації , ще не досконалі, а кваліметрічне оцінювання основних показників діяльності структурних підрозділів навчальних закладів ще не стало стабільною складовою системи професійної підготовки майбутніх молодших фахівців.