st. '40 years of Soviets. Ukraine, 57A, Zaporozhye, 69035
Сучасне розуміння дидактичного принципу історизму у навчанні природничих дисциплін у загальноосвітній школі привело до переосмислення йоновлення його значення, місця і ролі в навчально-виховному процесі й оновлення. У статті обґрунтовано дидактичні закономірності принципу історизму в сучасних умовах реформування шкільної природничої освіти та його трансформації в культурно-історичний принцип.
Ключові слова: дидактичний принцип історизму, навчання природничих дисциплін, культурно-історичний принцип.
Modern understanding of the didactic principle of historical in nature disciplines studying at secondary school led tot a new vision and update its value, venue and rolls in teaching and educational process. The didactic laws of historical principle updates to modern conditions of reforming the school science education and transforming it into a cultural-historical principle are justified at the article.
Key words: the didactic principle of historical, nature disciplines studying, the cultural-historical principle.