Рейтинг пользователей: / 2
ХудшийЛучший 

УДК 629.113

Осипов В.О.

Роль дорожнього фактору в аварійності на автомобільному транспорті України та зокрема у Луганській області

Луганський будівельний коледж

Анотація. Проведено аналіз аварійності на автомобільному транспорті за незадовільних умов автомобільних доріг. Виявлено основні причини скоєння ДТП.

Ключові слова: Аварійність; технічні засоби організації дорожнього руху.

Abstract. The analysis of accidents in road transport for the poor conditions of roads. The basic reasons for committing a traffic accident.

Keywords: accident rate, technical means of traffic.

Кількість загиблих у ДТП в Україні становить 13% від загиблих у дорожніх подіях усієї Європи, тоді як кількість автомобілів – лише 2% від усього європейського автомобільного парку. Ймовірність потрапити в дорожньо-транспортну пригоду зі смертельним наслідком в Україні у п’ять разів вища, ніж у західноєвропейських країнах. Україна потрапила у групу країн найвищого ризику щодо безпеки пішоходів.

Служба автомобільних доріг у Луганській області надала до Укравтодору наступні дані про аварійність на автомобільних дорогах загального користування області (табл. 1, 2).

Таблиця 1

Дорожньо-транспортні пригоди за 12 місяців 2007 року [1].

Регіон

Всього ДТП

У тому числі ДТП з постраждалими

Усього

Загинуло

Травмовано

2006

2007

%

2006

2007

%

2006

2007

%

2006

2007

%

Луганська

область

7110

9219

29,7

2563

3066

19,6

357

412

15,4

3141

3818

21,6

Таблиця 2

Дорожньо-транспортні пригоди за 12 місяців 2007 року, що сталися за умов незадовільно стану доріг [1].

Регіон

Всього ДТП

У тому числі ДТП з постраждалими

Усього

Загинуло

Травмовано

2006

2007

%

2006

2007

%

2006

2007

%

2006

2007

%

Луганська

область

248

459

85,1

118

221

87,3

21

70

233,3

162

301

85,8

Особливо хвилює той факт, що при обстеженні місць скоєння ДТП представниками дорожнього нагляду ДАІ тільки у 2007 році було зафіксовано 459 випадків, у яких супутньої причиною ДТП могли бути дорожні умови [1].

Тобто, фактично були виявлені випадки незадовільного стану автомобільних доріг та їх облаштування, які можуть вплинути на безпеку дорожнього руху.

Звісно, не тільки стан доріг повинен у такій великій кількості ДТП. Наприклад, за результатами зарубіжних досліджень частка пригод, в яких несправності автомобілів стали причиною, склала: 15 - 25 % в США, 20 % у Франції, 18 % в Німеччині, 12 % в Данії [2]. Але це не поменшує участь дорожнього фактору у загальній масі аварійності.

Однією з принципових причин високого рівня аварійності та недостатнього управління процесами створення умов безпечного руху є те, що не проводяться дослідження й не вивчаються причини виникнення ДТП, причинно-наслідковий зв'язок умов і наслідків, що передували, були супутниками і діяли безпосередньо в період ДТП. Не досліджувалися поведінка учасників у різних їх фазах, їх реакція на технічні засоби організації дорожнього руху (ТЗ ОДР). Не було з’ясовано  наслідки впровадження нових законодавчих актів, правил, норм, стандартів, а також змін в організації управління безпекою та організацією руху. Недосконалою є нормативно-правова база.

Отже, удосконалення системи заходів з впровадження сучасних засобів ТЗ ОДР можна розглядати як один з найважливіших та найдешевших напрямків підвищення безпеки руху засобами дорожньої служби. Що ж стосується збільшення впливу незадовільних дорожніх умов на аварійність, то можна зазначити, що він відповідає погіршенню стану дорожньої мережі. Разом з тим це свідчить, що в наш час один з головних напрямків боротьби з аварійністю пов’язаний саме з діяльністю дорожньої служби щодо покращення дорожніх умов, у тому числі і шляхом впровадження сучасних ТЗ ОДР.

 

Література

  1. Голоцван О.В. «Управління безпекою дорожнього руху на автомобільних дорогах загального користування в системі Укравтодору» // Дорожня галузь України. – 2008. - № 4. – С. 12-23.
  2. Bitze F. Accident Rates on German Expressways in Relation to Traffic Volumes and Geometric Design // “Roads and Road Construction”, 1995. Jan. Vol.35, № 409. - P. 18-20.

 

 
КОНФЕРЕНЦИЯ:
  • "Современные проблемы и пути их решения в науке, транспорте, производстве и образовании'2011"
  • Дата: Октябрь 2011 года
  • Проведение: www.sworld.com.ua
  • Рабочие языки: Украинский, Русский, Английский.
  • Председатель: Доктор технических наук, проф.Шибаев А.Г.
  • Тех.менеджмент: к.т.н. Куприенко С.В., Федорова А.Д.

ОПУБЛИКОВАНО В:
  • Сборник научных трудов SWorld по материалам международной научно-практической конференции.