УДК 621.318
Батигін Ю.В., Гнатов А.В., Трунова І.С.
ЕЛЕКТРОМАГНІТНІ ПРОЦЕСИ В ПРЯМОКУТНІЙ ІНДУКЦІЙНІЙ ІНДУКТОРНІЙ СИСТЕМІ З МАСИВНИМ ЕКРАНОМ І ФЕРОМАГНІТНОЮ ЗАГОТІВКОЮ
Харківський національний автомобільно-дорожній університет
The analytic results of calculation for the electromagnetic process main characteristics in induction inductor system with the orthogonal geometry solenoid, the massive non-ferromagnetic screen and ferromagnetic sheet work-piece has been carried out in the article. The analytic formulas for the induced current density and magnetic field intensity have been developed.
Key words: magnetic-pulse metal working; magnetic field intensity; induction inductor system; current density; additional screen; ferromagnetic.
В рамках статті проведено розрахунок аналітичних співвідношень для визначення основних характеристик електромагнітних процесів в індукційній індукторній системі з індуктором прямокутної геометрії та масивним неферомагнітним екраном і феромагнітною листовою заготівкою. Виведені аналітичні формули по розрахунку щільності індукованого струму та напруженості магнітного поля
Ключові слова: магнітно-імпульсна обробка металів; напруженість магнітного поля; індукційна індукторна система; щільність струму; допоміжний екран; феромагнетик.
Постановка проблеми. У наш час представляються перспективними розробки з використанням енергії електромагнітних полів у практиці реставрації ушкоджених кузовних покриттів автомобілів і корпусів літаків. Згідно зі статистикою в автомобільній промисловості до ~ 80% ушкоджень доводиться на невеликі та середні пошкодження, ~ 50% з них – це вм'ятини, які можливо усунути за допомогою рихтування і тоді зникає потреба обов'язкової заміни всього елементу. Але більшість цих пошкоджень доводиться на ділянки з ускладненим або закритим повністю доступом з внутрішньої сторони елементу, що підлягає рихтуванню – це різні корпусні частини автомобілів, такі як двері, дахи, капоти, задні частини автомобілів, та ін. Цей факт підтверджує актуальність розробок різних технічних систем і пристроїв, що дозволяють робити зовнішнє рихтування без розбирання корпусу або кузова автомобіля і без порушення існуючого захисного покриття [1 – 3].
В зв'язку зі зростанням попиту на виконання технологічних операцій з реставрації кузовних конструкцій автомобілів, безсумнівну актуальність набувають розробки технічних систем для вирівнювання ділянок зовнішньої поверхні тонкостінних листових металів [1, 2]. До таких систем відносяться, індукційні індукторні системи (ІІС), які є інструментом електромагнітного впливу на об'єкт обробки з тонкостінного металу.