до окт. 2011 » МЕНЕДЖМЕНТ И МАРКЕТИНГ

Чугунова С.В.

КАНАЛЫ РАСПРОСТРАНЕНИЯ ИНФОРМАЦИИ О КОРПОРАТИВНОЙ СОЦИАЛЬНОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ: ПРОБЛЕМЫ, ВИДЫ, ЗНАЧЕНИЕ

Белгородский государственный университет

 

This work is about channels of spread of the information about the corporate social responsibility. It is investigated how to overcome the problems in this area and to improve the preparation of social reports and use of wide scope of communication channels for efficient management of the personnel and primary activity

Keywords: Management of the personnel, corporate social responsibility, social report, mass-media, communication channels, advertizing, PR, charity, socially focused business, publicity

Эта работа о каналах распространения информации о корпоративной социальной ответственности. Исследуется, как преодолеть проблемы в этой сфере, улучшить подготовку социальных отчетов и использование широкого круга коммуникационных каналов ради эффективного управления персоналом и основной деятельности.

Ключевые слова: управление персоналом, корпоративная социальная ответственность, социальный отчет, масс-медиа, коммуникационные каналы, реклама, PR, благотворительность, социально ориентированный бизнес, паблисити.

| 5046 Просмотры

Федорова А.С.

БАНКОВСКИЙ МАРКЕТИНГ В РОССИИ

Волгоградский Государственный Технический Университет 

 

This work reflects the basic directions in sphere of bank marketing in Russia. Opens specificity of bank marketing, ways of its improvement in modern market conditions.

Keywords: Bank service. Bank marketin.Marketing - a mix. Remote bank service.

Эта работа отражает основные направления в сфере банковского маркетинга в  России. Раскрывает специфику банковского маркетинга, способы его усовершенствования в современных рыночных условиях.

Ключевые слова: Банковская услуга. Банковский маркетинг. Маркетинг - микс.

Дистанционное банковское обслуживание.

| 3987 Просмотры

УДК: 625.76:656.13

Догадайло Я. В., Манько М.С. 

ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДІВ ОЦІНКИ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ В ДОРОЖНЬОМУ ГОСПОДАРСТВІ

Харківський національний автомобільно-дорожній університет

 

В роботі здійснено розподіл існуючих методів оцінки якості. В якості критерію розподілу виступала доцільність використання методу на кожному етапі оцінки якості продукції в дорожньому господарстві.

Ключові слова: якість продукції, оцінка, методи, дорожнє господарство

In the work the distribution of existing methods of quality evaluation has been launched. The necessity of using the methods in every step of evaluation product’s quality in the road sphere has been used as criteria of distribution.  

Key words: product’s quality, evaluation, methods, road sphere.

| 4507 Просмотры

УДК 669+621+519.6

Шевченко А.В., Шевченко Н.Ю., Гореславець А.М.

ФОРМУВАННЯ ОПТИМАЛЬНОГО ІНВЕСТИЦІЙНОГО ПОРТФЕЛЯ НА ОСНОВІ МОДЕЛІ СКОРИНГу

Донбаська державна машинобудівна академія 

 

This article considers the need for decision support system for the analysis of portfolio investments of industrial enterprises. The model scoring securities for portfolio optimization, which allowed consideration of risk, return and liquidity of investment projects.

Key words: scoring, investment, portfolio investment, decision support system.

В даній роботі розглянуто необхідність створення системи підтримки прийняття рішень при формуванні портфеля інвестицій промислового підприємства. Використано модель скорингу цінних паперів для портфельної оптимізації, що дозволило врахувати ризик, доходність та ліквідність інвестиційних проектів.

Ключові слова: скоринг, інвестиції, портфель інвестицій, система підтримки прийняття рішень.

| 3959 Просмотры
УДК 658

Харківська О.М.

ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ВІДНОШЕННЯ ДО ПРАЦІ І СТИЛЮ КЕРІВНИЦТВА МЕНЕДЖЕРІВ

Харківський національний автомобільно - дорожній університет

 

Ця робота присвячена питанням дослідження особливостей відношення до праці менеджерів різних ланок управління, а також вивченню переваг різних стилів керівництва у цих менеджерів

Ключові слова: Стиль керівництва, директивний стиль, колегіальний стиль, ліберальний стиль, задоволеність працею

This work is devoted to study of features related to the work of managers of various stages of management and learning benefits of different management styles of these managers

Keywords: management style, directorial style, collegial style, liberal style, satisfaction with work

| 4656 Просмотры

Powered by AlphaContent 4.0.15 © 2005-2019 - All rights reserved