Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 
УДК 81
ДИСКУРСИВНЫЕ ПРОЦЕССЫ ПОЛИЭТНОСОЦИОКУЛЬТУРНО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОСТРАНСТВА: СИСТЕМНЫЙ ПОДХОД СОЧИНСКОЙ ЛИНГВОРИТОРИЧЕСКОЙ ШКОЛЫ
DISCURSIVE PROCESSESOF MULTIETHNIC SOCIOCULTURAL AND EDUCATIONAL SPACE: SYSTEM APPROACH OF SOCHI LINGUISTIC & RHETORICAL SCHOOL
Романенко Л.Л./Romanenko L.L. аспирант/graduate student
Сочинский государственный университете, Сочи, ул. Советская 26-а, 354 000
Sochi State University, Sochi, Sovetskaya Street 26-а, 354 000
Аннотация. С позиций системно-синергетического подхода Сочинской лингвориторической (ЛР) школы характеризуются разные виды дискурсивных процессов полиэтносоциокультурно-образовательного пространства (ПЭСКОП) в концепции А.А. Ворожбитовой.
Ключевые слова: Сочинская лингвориторическая (ЛР) школа, полиэтносоциокультурно-образовательное пространство (ПЭСКОП), дискурсивные процессы.
Abstract: From the position of the system-synergetic approach of the Sochi linguistic & rhetorical (L&R) school different types of discursive processes of multiethnic sociocultural and educational space (MESCES) are characterized. According to the conception of A.A. Vorozhbitova, adjacent terms and concepts are demarcated, defined and hierarchized: space – multiethnic sociocultural and educational / discursive / informational / communicative; processes – discursive / informational / communicative. The top of the hierarchy is objectively the concept of MESCES, whereas the terms "discursive / informational / communicative space" fix the aspects of its functioning and learning. The terminological triad " discursive / informational / communicative processes" reflects different sections of the dynamics of MESCES existence.
Key words: Sochi linguistic & rhetorical school (L&R), multiethnic sociocultural and educational space (MESCES), discursive processes.