УДК 316.7«654».17.035.3
Синькевич Ольга Борисовна,,,,,,
СТЕРЕОТИП ТА ІМІДЖ У ІДЕНТИФІКАЦІЙНИХ СТРАТЕГІЯХ МАСОВОЇ КУЛЬТУРИ
Sinkevych O.
STEREOTYPE AND IMAGE IN MASS CULTURE IDENTIFICATION STRATEGIES
Аннотация. У статті розглядаються зміни в ідентифікаційних стратегіях сучасної доби, обумовлені формуванням масової культури. Аналізується евристичний потенціал поняття «стереотип» для розуміння специфіки процесу ідентифікації, роль стереотипних образів масової куль
Ключевые слова: ідентичність, ідентифікаційні стратегії, масова культура, стереотип, імідж
Abstract. This paper examines changes in the identification strategies of the modern era conditioned by forming of mass culture. We analyze heuristic potential concept of "stereotype" for the understanding of the process of identification, the role of the stereotyp
Keywords: identity, identification strategies, popular culture, stereotype, image