УДК 373.1
Косенко Д.Ю., Мезенцева О.І.
ПРЕДМЕТНО-ПРОСТОРОВА СКЛАДОВА ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА: ДОСВІД ВАЛЬДОРФСЬКОЇ ШКОЛИ
Київський національний університет технологій і дизайну, м. Київ, вул. Немировича-Данченка, 2
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОНмолодьспорту України, м.Київ, вул. Урицького, 36
UDC 373.1
Kosenko D.Yu., Mezenceva O.I.
OBJECT-SPATIAL COMPONENT OF EDUCATIONAL ENVIRONMENT: EXPERIENCE OF WALDORF SCHOOL
Kyiv National University of technology and design, Kyiv, 2 Nemirovich-Danchenko str.,
Institute of innovation techniques and education content
of Ministry of Education and Science of Ukraine, Kiev, 36 Uritskogo str.,
У статті розглядається сучасний стан дослідження вітчизняною наукою питання формування предметно-просторової компоненти освітнього середовища, пропонується вивчення відповідного досвіду вальдорфської педагогіки, намічаються перспективні напрямки дослідження зазначеного питання.
Ключові слова: освітнє середовище, предметно-просторова компонента освітнього середовища, вальдорфська педагогіка.
The article deals with the current state of research questioning forming the subject-spatial components of the educational environment in Ukraine. We propose study of relevant experience of Waldorf pedagogy, mapping out promising areas of researching this issue.
Keywords: educational environment, object-spatial component of the educational environment, Waldorf pedagogy.