Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Теренин А.В.

ИНОЯЗЫЧНОЕ ПИСЬМО КАК ПРОБЛЕМА ОБУЧЕНИЯ

Казанский  федеральный университет (филиал в г. Елабуга) Республика Татарстан, Елабуга, Казанская 89, 423604

 

Terenin A.V.

FOREIGN WRITING AS THE PROBLEM OF TEACHING

Kazan Federal University (branch in Elabuga) Republic of Tatarstan, Elabuga, Kazanskaya 89, 423604

 Предлагаемая статья посвящена проблемам обучения англоязычному письму в российских вузах. При этом внимание уделяется риторическому аспекту письменной коммуникации. Имея в виду не вполне удовлетворительное состояние англоязычного письма у студентов российских вузов, автор анализирует некоторые причины риторических погрешностей, типичных для письменных работ учащихся.

Ключевые слова: интерференция, субъязык, стилистическая погрешность, иноязычное письмо, условность коммуникации, языковой опыт, сфера общения.

The article is devoted to the problems of teaching English writing in the Universities of Russia. Featuring these problems the article lays emphasis on the rhetorical aspect of written communication. With the view to the deplorable records of students the author analyses a number of classroom situations that can bring about rhetorical errors to the students’ writings.  

Key words: interference, sublanguage, rhetorical error, foreign writing, convention of communication, language experience, sphere of communication.

ЧИТАТЬ ВЕСЬ ТЕКСТ >>>

 
Секции-декабрь 2012