Рейтинг пользователей: / 1
ХудшийЛучший 

Соболєва Г.М.

ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ  ПРИ ВИКЛАДАННІ СПЕЦІАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН

Відокремлений структурний підрозділ Національного авіаційного університету Слов’янський коледж НАУ

 

В статті розглянуті питання застосування інноваційних технологій при проведенні занять зі спеціальних дисциплін.

Ключові слова: інноваційний процес, компетенція, відеофільми, виробнича ситуація, робочий зошит.

This work describes using of innovative technologies in the course of training on special disciplines.

Key words: innovative process, competence, video films, industrial situation, workbook.

Розвиток інноваційних процесів в освіті на сучасному етапі є закономірністю, що зумовлюється: інтенсивним розвитком інформаційних технологій; гуманістично зорієнтованим характером взаємодії учасників навчально-виховного процесу; необхідністю підвищення рівня активності та відповідальності педагога за власну професійну діяльність, спрямовану на формування творчої особистості вихованця, готовності до сприйняття та активної діяльності у нових соціально-економічних умовах.

Педагогічна діяльність завжди орієнтується на певний зміст, тобто на знання, які слід здобути у процесі навчання, та на якості особистості, які необхідно виховати.

Відокремлений структурний підрозділ Національного авіаційного університету Слов’янський коледж Національного авіаційного університету в основному готує авіаційних фахівців – молодших спеціалістів і бакалаврів - для роботи у сучасних аеропортах.

З подальшим розвитком цивільної авіації, впровадженням нових поколінь повітряних суден і гелікоптерів, реконструюванням і будівництвом аеропортів пов’язане широке використання авіаційної наземної техніки.

У сучасному аеропорту авіаційна техніка використовується для технічного і комерційного обслуговування повітряних суден, експлуатаційного утримання аеродромів. Застосування авіаційної наземної техніки безпосередньо пов’язане з забезпеченням безпеки і регулярності польотів повітряних суден.

Відповідно до Держстандартів, систем організаційно-розпорядчої документації і Положення про діловодство на підприємстві молодший спеціаліст повинен вміти:

-  складати ділові документи;

-  використовувати технічну документацію, нормативні, керівні і довідкові матеріали, обчислювальну техніку, ДСТУ;

-  робити розрахунки потрібної кількості паливо-мастильних матеріалів;

-  працювати з технічною документацією по техобслуговуванню та ремонту засобів механізації і автоматизації аеропортів;

-  визначати раціональні варіанти використання обладнання та механізмів;

-  проводити облік напрацювання, ресурсу та термінів використання замін вузлів і агрегатів.

Крім цього молодший спеціаліст за час навчання повинен набути загально-професійні компетенції:

-  базові знання про різноманітність технологічних процесів в аеропортах, розуміння необхідності виконання технічного обслуговування і ремонту засобів механізації та автоматизації в аеропортах;

-  базові знання про структуру сучасного аеропорту, призначення та основні принципи функціонування техніки аеропортів для технічного, комерційного обслуговування повітряних суден та утримання аеродромів, засобів механізації та автоматизації технологічних процесів в аеропортах;

-  базові знання з організації підприємства, його функціонування і  взаємозв’язків між підрозділами підприємства.

Також у молодшого спеціаліста під час навчання необхідно сформувати спеціалізовано-професійні компетенції:

-  здатність використовувати організаційну, нормативну, технічну документацію, необхідну по засобам механізації та автоматизації в аеропортах.

Для реалізації цих завдань при викладанні дисципліни «Організація підприємства, технічного обслуговування та використання спецмашин» використовуються різноманітні сучасні прогресивні форми проведення навчальних занять: лекційні заняття проводяться з демонстрацією відео матеріалів, практичні заняття проводяться у формі ділових ігор, на семінарських заняттях обговорюються і аналізуються виробничі ситуації, розглядається алгоритм їх вирішення. Велика увага приділяється індивідуальним заняттям, консультаціям, самостійній роботі студентів та їх методичному забезпеченню. З цією метою розроблено пакет індивідуальних контрольних завдань, тестів з дисципліни для поточного і підсумкового контролю знань студентів, конспект лекцій, методичні вказівки по виконанню практичних занять, курсової роботи з вказаної дисципліни. Навчально-методичний комплекс з дисципліни постійно удосконалюється.

Дисципліна «Організація підприємства, технічного обслуговування та використання спецмашин» вивчає організацію роботи в усіх підрозділах служби спеціального транспорту, задачі та функції, що стоять перед службою, її місце у сучасному аеропорту. Навчальні відеофільми, які використовуються при проведенні лекційних занять, відображають роботу усієї служби спеціального транспорту, її окремих підрозділів, детально аналізують роботу спецмашин при технічному і комерційному обслуговуванні повітряних суден і сприяють кращому засвоєнню навчального матеріалу дисципліни, вихованню у студентів гордості за обрану спеціальність.

Для закріплення теоретичних знань і формування у студентів виробничих функцій в курсі дисципліни «Організація підприємства, технічного обслуговування та використання спецмашин» проводяться практичні заняття.

Виховною метою практичних занять є виховання поваги до обраної спеціальності, особистої відповідальності студентів за якість отриманих знань, встановлення взаємозв’язку між теоретичним навчанням і виробничими задачами, теорією і практикою.

Розвиваюча мета занять полягає в розвитку у студентів просторового та творчого мислення, уважності та спостережливості при роботі.

  Для більш якісної підготовки студентів до практичних занять по даній дисципліні були розроблені «Робочі зошити по практичним заняттям», які дають можливість студентам заздалегідь підготувати відповіді на контрольні питання, більш детально осмислити теоретичний матеріал і підготуватися до практичного заняття. Зошит також дозволяє протягом семестру контролювати рівень досягнень студентів як результат процесу формування професійних умінь і навичок.

  При проведенні практичних занять студенти мають можливість навести алгоритм обслуговування спецмашиною повітряного судна, набути практичних навичок щодо застосування спеціальних сигналів при обслуговуванні спецмашиною повітряних суден, навчитися складати виробничу документацію, розраховувати і застосовувати найраціональнішу схему розміщення вантажів на платформі бортового автомобіля, розраховувати і складати графік технічного обслуговування спецмашин. Вивчення задач і функцій служби спеціального транспорту дозволяє студентам складати структурну схему служби з обов’язковим забезпеченням виконання задач і функцій, що стоять перед службою. Перегляд навчальних відеофільмів, обговорення і аналіз виробничих ситуацій на семінарських заняттях спонукає майбутніх фахівців підходити до опрацювання теоретичного матеріалу, підготовки до практичних занять більш відповідально і відчувати себе учасниками виробничого процесу.

 

Література.

1. І.М.Дичківська. Іноваційнійні педагогічні технології, Київ, Академвидав, 2004 р

2. Галузевий стандарт вищої освіти України.

 
Секции-декабрь 2011
КОНФЕРЕНЦИЯ:
  • "Современные проблемы и пути их решения в науке, транспорте, производстве и образовании'2011"
  • Дата: Октябрь 2011 года
  • Проведение: www.sworld.com.ua
  • Рабочие языки: Украинский, Русский, Английский.
  • Председатель: Доктор технических наук, проф.Шибаев А.Г.
  • Тех.менеджмент: к.т.н. Куприенко С.В., Федорова А.Д.

ОПУБЛИКОВАНО В:
  • Сборник научных трудов SWorld по материалам международной научно-практической конференции.