Стовпець В. Г.
РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ПЕРЕПІДГОТОВКИ ТА ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ФАХІВЦІВ В УКРАЇНІ ЗА ЄВРОПЕЙСЬКИМИ ОСВІТНІМИ СТАНДАРТАМИ
Одеський національний морський університет
Сучасна вища освіта в Україні – це сукупність таких освітніх систем, як професійна підготовка бакалаврів, спеціалістів, магістрів і перепідготовка спеціалістів та підвищення кваліфікації, а також підготовка наукових кадрів в аспірантурі та докторантурі [1] .
Обравши європейський напрямок розвитку, Україна намагається реформувати свою національну систему вищої освіти відповідно до Болонської декларації, метою якої є створення європейського наукового та освітнього простору задля підвищення можливості випускників вищих навчальних закладів до працевлаштування, поліпшення мобільності громадян на світових ринках праці та підняття конкурентоспроможності всіх університетів Європи [2].
Завдяки Болонському процесу нарівні з академічними освітніми програмами, що лежать в основі підготовки бакалаврів і магістрів (Education), виникла також потреба у неформальних програмах навчання (Learning). Регламентація освітніх послуг такого навчання знайшла своє відображення в міжнародному стандарті ISOFDIS 29990 -2010 (Е) «Learningservicesfornon-formaleducationandtraining – Basicrequirementsforserviceproviders» [3].
Сьогодні освітні системи передбачають запровадження всіма країнами-учасницями Болонського процесу не тільки двох циклів навчання: попереднього (pregraduate) та випускного (graduate) з використанням європейської накопичувальної системи ECTS (European Credit Transfer System), але й подальший розвиток післядипломної освіти (postgraduate), що сприяє втіленню в життя концепції так званого «навчання впродовж усього життя» [4].
ЧИТАТЬ ВЕСЬ ТЕКСТ >>>